WhatsApp Icon
بالن ابزار
۰

جلوگیری از خرابی دریل برقی و شارژی با 6 نکته طلایی

جلوگیری از خرابی دریل مستلزم رعایت چند نکته بسیار ساده است. دریل ها نیز مانند دیگر دستگاه‌های برقی ممکن است پس از مدت زمانی دچار خرابی یا ایراد شوند که این مسئله امری اجتناب ناپذیر است؛ اما این بدان معنا نیست که نمی‌‌توان از خرابی این دستگاه‌ها جلوگیری کرد. عواملی مانند فشار وارد کردن حین کار، بی‌اهمیتی به جرقه ‌های نامتعارف، استفاده از دریل پیش از رسیدن مته به نهایت دور از مهمترین عوامل خرابی دریل ها است. در ادامه مطالبی کلیدی برای جلوگیری از خرابی دریل ها اشاره خواهیم کرد.

 

1. مورد استفاده خود را مشخص کنید

طبیعتا یکی از مواردی که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که دریل خود را برای چه نوع استفاده‌ای نیاز دارید، قبل از انتخاب دریل اطلاع کامل از نیاز ها و سطوح قابل استفاده برای سوراخ کاری پیدا کنید و یا اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این امر در مجوعه بالن ابزار استفاده کنید

 

2. پیش از رسیدن به نهایت دور استفاده نکنید

هرگز قبل از اینکه دریل شما به نهایت دور نرسیده مته را به قطعه و یا دیوار نزدیک نکنید، اگر به‌خاطر سُر خوردن مته از روی قطعه و یا دیوار این کار را انجام می‌دهید بهتر است از یک سمبه و چکش استفاده کنید تا این مسئله را به‌سادگی مرتفع کنید؛ در واقع قبل از اقدام به سوراخکاری، کافیست محل سوراخ‌کاری را با یک ضربه به سمبه (وسیله‌ای نوک تیز از جنس فولاد به شکل مداد) یک گودی کوچک ایجاد نمایید که نوک مته در آن قسمت قرار بگیرد.

 

3. حفره‌ها را تمیز کنید

دستگاه دریل خود را پس از استفاده روزانه به صورتی که دستگاه دریل روشن باشد، در یک دست نگه دارید و با استفاده از دستگاه کمپرسور باد و با بلور تمامی حفره های دریل را با استفاده از باد پر سرعت تمیز نمایید . اینکار باعث می‌شود تا گرد و غبار موجود در حفره ها از میان رفته و ضمن جلوگیری از خرابی دریل، بتوان قدرت و کارایی بیشتری از دریل دریافت کرد.

 

4. جرقه ها را جدی بگیرید

اگر در قسمت عقب دریل شاهد جرقه های غیر متعارف بودید، مطمئنا زمان تعویض ذغال دستگاه فرا رسیده است، اکنون نیاز است دستگاه خود را به مرکز خدمات پس از فروش مجاز تحویل دهید تا کارشناسان مربوطه به تعویض ذغال اقدام نمایند.

 

5. دریل را از قسمت کابل جابه‌جا نکنید

هیچگاه دریل و یا هر وسیله ی برقی دیگر را، از قسمت کابل جابه‌جا نکنید .متاسفانه برخی کاربران گرامی دریل خود را از قسمت کابل گرفته و جابه‌جا می‌کنند که این کار موجب می‌شود فشار دستگاه بر روی سیم اعمال شده و سبب خرابی محل اتصال سیم با دستگاه و در نتیجه خرابی دریل شود. بهتر است کمی حوصله کرده و دریل را از دسته گرفته و جابه‌جا کنید.

 

6. سه نظام دستگاه را تمیز کنید

از آنجایی که سه نظام دستگاه همواره در معرض گرد و خاک قرار دارد، بهتر است در صورت امکان تا جایی که می‌توانید این گرد و خاک را کنترل کرده و تمیز کنید؛ برای این امر می‌توانید از دستگاه‌های مکنده و یا جاروبرقی استفاده کنید و عمر قطعه را بالا و استهلاک آن را کم کنید. با توجه به اینکه سه‌نظام یک قطعه پرکاربرد و بسیار در معرض استهلاک می‌باشد و مثل لنت ترمز ماشین پس از گذر زمان نیاز به تعویض و جایگزینی دارد.

این نکته نیز شایان ذکر است که تعدادی از کاربران بر این باور هستند که سه نظام را باید با نفت، گازوئیل و یا موادی از این قبیل شستشو دهند که این مسئله بسیار نادرست بوده و باعث می‌شود سه نظام با سرعت بالاتری از بین برود؛ زیرا سه نظام در زمان تولید و مونتاژ یک نوع گریس مخصوص به داخل آن تزریق می‌شود که با شستشو با مواد نفتی کاملا از بین می‌رود و به سرعت سه نظام گیرپاچ می‌کند.

 

 

درنهایت به یاد داشته باشید برای جلوگیری از خرابی دریل یا حتی تمامی دستگاه های برقی و شارژی نیاز است تا از آن‌ها به درستی استفاده کنید تا بتوانید بهترین کارایی را در دراز مدت از ابزار خود دریافت کنید. با رعایت این نکات می‌توانید عمر دستگاه برقی خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. علاوه بر نکات بالا ‌میتوانید با تهیه کالاهای با اصالت و با کیفیت از دوام بالای ابزار و یا دستگاه خود مطمئن شوید.

پرفروش ترین محصولات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید