WhatsApp Icon
بالن ابزار
۰

عمر باتری دریل شارژی چقدر است؟ پاسخ به شایعات رایج

عمر باتری دریل شارژی چقدر است؟

بسیاری از مصرف کنندگان این سوال را می پرسند که باتری دستگاه های دریل شارژی چند ساعت کار می‌کند؟ عمر باتری دستگاه چند سال است؟ آیا خرج اضافه روی دست ما می‌گذارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل مختلفی تعیین کننده میزان زمان استفاده و عمر مفید باتری هستند. به طور کلی، حوزه استفاده از دریل را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. سوراخکاری
  2. پیچ بندی

حال با توجه به دو حوزه بالا، برای اینکه حداکثر طول عمر باتری خود را استفاده کنید، به طور قطع می‌گویم که لازم است فاکتورهای زیر را هنگام خرید دریل شارژی در نظر داشته باشید:

 

فاکتور اول: حوزه سوراخکاری

اگر قصد تهیه دریل شارژی برای اینکار را دارید، بهتر است اولویت خود در طول، قطر و نوع قطعه‌ای که می‌خواهید روی آن سوراخکاری انجام دهید را مشخص کنید؛ در واقع سوالات زیر را از خود بپرسید:

 

  • در چه قطری می‌خواهم سوراخکاری انجام دهم؟
    •  سایز یک میلی‌متر تا ۱۳ میلی‌متر بسته به نوع سه نظام
  • در چه طولی می‌خواهم انجام دهم؟
    • در انواع ورق‌ها با استفاده از مته مناسب تا طول ۳۰ سانتی‌متر (با در نظر گرفتن استاندارد سوراخکاری)
  • روی چه قطعه‌ای می‌خواهم انجام دهم؟ سختی آن قطعه چقدر است؟
    • قطعهٔ چوبی -قطعه پلاستیکی - قطعه فولادی - قطعه سیمانی و قطعه بتنی

 

اگر از حرفه‌ای های دنیای ابزار باشید، موارد بالا برایتان کاملا بدهی است، اما آیا از نکته بسیار مهم بعدی که بسیاری آن را دست کم می‌گیرند و دارای تاثیر مستقیم بر عمر باتری است نیز با خبر هستید؟

 

فاکتور دوم: حوزه سوراخکاری

مختصر و مفید، استفاده از مته استاندارد و تیز؛ همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که دریل شما عملیات سوراخکاری را انجام نمی‌دهد، بلکه این مته نصب شونده به دریل است که عملیات سوراخکاری را انجام می دهد. برای مثال اگر شما بهترین، قوی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین دریل شارژی را تهیه نمایید ولی از مته غیر اصولی و کُند استفاده کنید، هرگز به نتیجهٔ مطلوب نخواهید رسید. در عوض، اگر از یک دریل شارژی معمولی استفاده کنیم و با یک مته استاندارد و تیر از آن استفاده کنیم، شاهد سرعت بالاتر و سوراخکاری تمیزتری خواهیم بود. همین مسئله مستقیما به عمر مفید باتری تاثیر گذاشته و باعث افزایش طول عمر چند برابری آن می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت هرچه فشار و زمان کمتری به دستگاه وارد شود میزان ذخیره و عمر باتری بیشتر می شود.

 

فاکتور سوم: حوزه پیچ بندی

مشابه مطالب بالاتر، در این حوزه نیز باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • قطر پیچ چقدر است
  • طول پیچ چقدر است
  • سختی نوع سطح قابل پیچ‌بندی چقدر است؟

اگر قبل از بستن پیچ، به محل مورد نظر عملیات سوراخکاری انجام شده باشد، قطعا فشار کمتری به کاربر و دستگاه می‌آید که نتیجه اش می‌شود بهبود ذخیره انرژی و ماندگاری بالاتر آن در باتری. برای مثال، اکثر کسانی که برای مصارف نجاری یا در کل چوب از دریل شارژی استفاده می‌کنند، اقدام به پیچ بندی مستقیم قبل از سوراخکاری سطح چوب می کنند؛ درحالی که انجام این کار باعث وارد شدن فشار بیشتر به دستگاه و باتری شده و از طول عمر باتری می‌کاهد.

 

در نهایت باید گفت پاسخ به این مطلب که عمر باتری دستگاه چه میزان است و تا چند وقت عمر میکند تماما بستگی به نوع مصرف، کاربرد، نوع سطح و از همه مهمتر استفاده از لوازم جانبی مناسب (مانند مته تیز که راجع به آن صحبت شد) دارد.

 

آیا دریل های شارژی ضعیف‌تر از دریل های برقی هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، دریل‌های شارژی از دریل های برقی ضعیف‌تر نیستند. در نظر داشته باشید که دریل های شارژی تولید شده و موجود در بازار ایران در بسیاری از موارد از نمونه‌های برقی آن‌ها قوی تر و بعضا سبک تر هستند. با این حال، توجه و تحقیق راجع به نیاز خود برای شناسایی ابزار متناسب با کارتان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چرا دریل های شارژی بهتر از دریل های برقی اند؟

شاید اصلی ترین دلیل، موتور تقویت شده و کم مصرف این دستگاه‌ها باشد که امروزه توانی حتی بیشتر از مدل‌های برقی را دارا هستند. از آنجایی که در دهه‌های گذشته، در بیشتر کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه مصرف بهینه انرژی اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، کمپانی و شرکت‌های تولید کننده ابزار که عمدتا برخاسته از همین کشورها هستند بیش از پیش به فکر توسعه محصولاتی کم‌مصرف‌تر با توانی پایاپای یا حتی بیشتر از مدل های برقی افتاده اند. از این رو، با توجه به مشخصات خود ابزار و تجربیات کاربران می‌توان دریافت که خرید دستگاه‌های شارژی انتخابی بهتر و به صرفه‌تر از خرید مدل های برقی است.

 

پرفروش ترین محصولات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید